Comunidad Valenciana
Comunidad Valenciana

EL VIRUS NO DISCRIMINA, LES AUTORITATS DE TURQUIA SÍ: ¡ALLIBEREN PRESOS I PRESES DE CONSCIÈNCIA!

¡ACTUA! El virus no discrimina, les autoritats de Turquia sí: ¡Alliberen presos i preses de consciència! Mentres la COVID-19 s’estén a un ritme alarmant per Turquia, la vida de mil·lers de persones preses i del personal penitenciari corre greu perill en unes presons massificades i mancades d’higiene. El 13 d’abril, el Parlament turc va aprovar […]

¡ACTUA!

El virus no discrimina, les autoritats de Turquia sí: ¡Alliberen presos i preses de consciència!

Mentres la COVID-19 s’estén a un ritme alarmant per Turquia, la vida de mil·lers de persones preses i del personal penitenciari corre greu perill en unes presons massificades i mancades d’higiene.

El 13 d’abril, el Parlament turc va aprovar una llei que autoritza l’alliberament anticipat de fins a 90.000 reclusos. Però precisament no de qui mai hauria d’haver anat a presó: periodistes, intel·lectuals, professionals del dret, membres de l’oposició política, persones defensores dels drets humans…

Afortunadament, el nostre company Taner Kiliç, president honorari d’AI Turquia, està a l’espera de sentència fora de la presó. Però molts altres acusats de càrrecs semblants sí ho estan, como el líder de la societat civil Osman Kavala o el periodista Ahmet Altan, que ha difós aquest missatge: «Si el virus entra a les presons, s’estendrà com un incendi en un bosc».

La qüestió és que el virus ja està a les presons. Segons el Ministre de Justícia, ha provocat la mort de tres presos, mentres que altres 17 reclusos i 79 funcionaris han donat positiu en els tests.

¡És urgent que siguen alliberades les persones que mai haurien d’haver anat a presó! Hi ha un elevat nombre de persones empresonades en aplicació d’incertes lleis antiterroristes, malgrat l’absoluta falta de proves. Mentrestant, altres moltes persones estan en presó preventiva a l’espera de judici des de fa mesos i inclús anys.

Amnistia Internacional demana al Ministre de Justícia, Abdülhamit Gül, l’alliberament de periodistes, defensors i defensores dels drets humans i altres persones empresonades per exercir els seus drets, així com l’alliberament de les que estan en presó preventiva. Totes elles i, especialment, les exposades a contraure la COVID-19.

Vosté pot col·laborar en aquesta campanya a través de:

Gràcies per actuar.


¡ACTÚA!

El virus no discrimina, las autoridades de Turquía sí: ¡Liberen a presos y presas de conciencia!

Mientras la COVID-19 se extiende a un ritmo alarmante por Turquía, la vida de miles de personas presas y del personal penitenciario corren grave peligro en unas cárceles masificadas y faltas de higiene.

El 13 de abril, el Parlamento turco aprobó una ley que autoriza la liberación anticipada de hasta 90.000 reclusos. Pero precisamente no de quienes jamás deberían haber ido a prisión: periodistas, intelectuales, profesionales del derecho, miembros de la oposición política, personas defensoras de los derechos humanos…

Afortunadamente nuestro compañero Taner Kiliç, presidente honorario de AI Turquía, está a la espera de sentencia fuera de la cárcel. Pero muchos otros acusados de cargos similiares sí lo están, como el líder de la sociedad civil Osman Kavala o el periodista Ahmet Altan, que ha difundido este mensaje: «Si el virus entra las cárceles, se extenderá como un incendio en un bosque».

La cuestión es que el virus ya está en las cárceles. Según el Ministro de Justicia, ha provocado la muerte de tres presos, mientras que otros 17 reclusos y 79 funcionarios han dado positivo en los tests.

¡Es urgente que sean liberadas las personas que nunca deberían haber ido a prisión! Hay un elevado número de personas encarceladas en aplicación de vagas leyes antiterroristas, a pesar de la absoluta falta de pruebas. Mientras que otras muchas personas están en prisión preventiva a la espera de juicio desde hace meses e incluso años.

Amnistía Internacional  pide al Ministro de Justicia, Abdülhamit Gül, la liberación de periodistas, defensores y defensoras de los derechos humanos y otras personas encarceladas por ejercer sus derechos, así como la liberación de las que están en prisión preventiva. Todas ellas especialmente expuestas a contraer la COVID-19.

Usted puede colaborar en esta campaña a través de:

Gracias por actuar.